카테고리 없음

PDF file 만들기

hanngill 2019. 11. 26. 15:05

Microsoft Office 2007, have built-in PDF converters. Here's how to convert an MS Word document into a PDF in MS Word 2007:

  1. Click the Office button.
  2. Move the mouse pointer over the arrow next to the Save As button and select PDF or XPS.
  3. Type a name for the PDF in the File Name box or select one from the list of files.
  4. Choose PDF in the Save as type drop down list.
  5. Select Open file after publishing to open the new PDF after it has been created and saved. This option is only available if your computer has an installed PDF reader.
  6. Choose Standard (publishing online and printing) or Minimum size (publishing online) under Optimize for, depending on whether or not you want better print quality or lower file size, respectively.
  7. Click Options and set the appropriate print options.
  8. Click OK.
  9. Click Publish to start the PDF creation process. If you need to make any corrections or changes to the PDF, make them to the original Word document and then create a new PDF document [source: Microsoft Office].
Excel 로 만들 경우: 
A sentence 는 A cell 에 넣는다.
sentence 기 길 경우에는 Row 높이를 2배 정도 잡아 둔다.
 
*  FONT 는 Verdana.  10 point.
 
*  COLUMN 길이 잡는 방법: 일단 적당한 길이 약 80 (600 pixel) 정도 잡고 (row는 auto로) pdf 파일을 만들어 본다. 여기에서 한 줄 끝에 걸리는 word 를 찾는다.  다시 excel 에서 column length를 결정한다.
 
* ROW  는 auto로 한다.  long sentence 로서 row 가 2단 이상일 때 문장 끝에서 남은 부분이 얼마 남지 않으면 row 를 한 칸정도 더 늘려준다. 
 
여러번 확인한 다음에  미흡한 부분을  더 수정한다.  모든 문장이 짤리지 않고 나옴을 확인한 다음에 page 수를 메긴다.